We are a sharing community. So please help us by uploading 1 new document or like us to download:. Share Embed. Na het vertrek van directeur Simon Field na de festivaleditie , nam Sandra den Hamer de leiding over. Intern werd onder leiding van een extern adviseur gereorganiseerd. Een driekoppig managementteam vervangt het voormalige negenkoppig MT en alle taken en verantwoordelijkheden van de inmiddels 30 man tellende organisatie werden opnieuw gedefinieerd en vastgesteld.
Per 1 september werd Walter Groenen benoemd als zakelijk leider. Ook op programmatisch vlak werden een aantal wijzigingen doorgevoerd. Het voormalige hoofdprogramma werd vervangen door drie nieuwe secties die duidelijker aangaven waar het International Film Festival Rotterdam voor staat: de jonge en vernieuwende cinema, het kritisch engagement en de auteurscinema. Het International Film Festival Rotterdam kan op vele fronten een buitengewoon geslaagd festival genoemd worden.
Zowel kwantitatief bezoekersaantallen, inkomsten uit kaartverkoop, fors gestegen inkomsten uit sponsoring als kwalitatief, afgemeten aan de vele positieve reacties van zowel publiek, filmmakers, binnen- en buitenlandse pers als de internationale vakwereld. Het was ook een veelbewogen editie. De meest besproken film was die ene film die niet vertoond mocht worden. De moord op Theo van Gogh enkele maanden voor het festival wierp zijn schaduw over het International Film Festival Rotterdam Hoewel in de kranten en in de wandelgangen heftig gedebatteerd werd over de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van filmmaken versus zelfcensuur, bleef het aan dit thema gewijde Rotterdam Film Parliament steken in een reeks van gepassioneerde maar weinig discussie oproepende betogen.
In dit jaarverslag vindt u niet alleen een terugblik op het IFFR maar ook een overzicht van de vele acti- viteiten die de Stichting Filmfestival Rotterdam door het jaar heen uitvoert, zoals op het gebied van distributie de Tigers on Tour en Tiger Online en educatie Rotterdam Film Course. Ook is het IFFR het hele jaar door actief met het stimuleren van de ontwikkeling, productie en distributie van de internationale kwaliteitsfilm, middels de CineMart en het Hubert Bals Fonds.
Het 34e International Film Festival Rotterdam levert een belangwekkend overzicht van cijfers en activiteiten op, zoals u in dit verslag kunt lezen. Daarnaast was het voor velen vooral een bron van verrassingen en ontdekkingen, goed voor een reeks van onvergetelijke momenten. Voor de makers, voor het publiek en gelukkig ook nog altijd voor onszelf. In introduceerde het festival een tweede competitie en kon tijdens de Awards Ceremony op vrijdag 4 februari in de Willem Burger Zaal van de Doelen het eerste drietal TV5 Tiger Cub Awards voor korte films bekend worden gemaakt.
Ilya Khrzhanovsky toont moed in de keuze van zijn onderwerp en in de wijze waarop hij de totale desintegratie verbeeldt van een maatschappij die zichzelf verslindt. Uit zijn gebruik van verontrustend geluid en een onsamenhangende verhaallijn blijkt een opmerkelijk originele visie. We waren zeer geraakt door de wijze waarop Daniele Gaglianone de relatie van twee opstandige jongens met hun verstoorde families behandelt.
De film gaf ons personages die ons emotioneel raken en waar we ons betrokken bij voelen. Dit is een film die de blik toont van een filmmaker die ieder element van zijn film onder controle heeft. Mercedes Alvarez biedt ons toegang tot de laatste inwoners van een dorp en toont, in een eenvoudige en oprechte regie, hun humorvolle en diepzinnige commentaar op het verstrijken van de tijd en op leven en dood.
Haar gevoel voor timing, voor licht en de kwaliteiten van een landschap waren een poëtische meditatie, zeer welkom in de huidige gerichtheid op hedendaagse cultuur. Om de winnende films aan een zo breed mogelijk publiek te tonen, bestaat de prijs verder uit uitzending op televisie door de VPRO. Bijna alle films uit deze competitie beleefden op het festival hun wereld-, internationale of Europese première.
N UUK wekt op om actiever te kijken en luisteren. Niet alleen naar de film zelf, maar ook naar het landschap van ons eigen bestaan. De winnaar werd gekozen uit alle debuutfilms uit de programmasectie Cinema of the Future: Sturm und Drang die nog niet zijn aangekocht voor distributie in Nederland. Om de aankoop van een filmprint door een distributeur te bevorderen bestaat de prijs uit de kosten van ondertiteling, gesponsord door Holland Subtitling.
Voorafgaand aan een extra vertoning van de film reikte juryvoorzitter Renée Soutendijk de mensenrechtenfilmprijs uit aan de filmmaker op woensdagavond 2 februari in de Rotterdamse Schouwburg. Filmmuseum Distributie brengt de film eind uit in de Nederlandse filmtheaters. Aandachtspunten bij de jurering zijn de wijze waarop mensenrechten zijn verbeeld, originaliteit en stijl en de persoonlijke betrokkenheid van de maker.
De film komt keihard bij je binnen. De hoofdrolspelers acteren ijzersterk en nemen je mee in twee verschillende werelden die je niet meer loslaten. We waren zo aangedaan dat het meteen duidelijk was dat deze film een van de kanshebbers zou worden. MovieZone is een project van het Nederlands Instituut voor Filmeducatie. De Prins Claus Fonds Film Grant heeft als doel het ondersteunen van de eerste creatieve fase in de ontwikkeling van een film productie.
Wij geloven dat zich in dit project een nieuwe cinematografische stem aandient. Het project is op unieke wijze verbonden met de realiteit en het karakter van het betreffende land en houdt zich tegelijkertijd bezig met universele kwesties. Tijd en stilte worden vastgelegd, gedramatiseerd en naar nieuwe grenzen gevoerd. Arte France Cinéma Awards films bewezen heeft een kunstenaar van wereldklasse te zijn.
Afrikaanse culturen hebben in toenemende mate moeite om onderdeel te zijn van de wereld van de film. D AR AT T is een universeel verhaal dat zich afspeelt in een stad en een land dat zelden wordt gezien door bioscoopbezoekers. F IVE W ORLDS presenteert op het juiste moment vijf verschillende stemmen uit vijf verschillende moslimculturen, die elk reageren op een snel veranderende context van uitdagingen aan de hedendaagse Islam.
Moslim zijn lijkt momenteel in de westerse wereld te leiden tot bevooroordeelde en overgesimplificeerde reacties. Het project is uniek in de zin dat het de breedte, verscheidenheid en complexiteit van islamitische culturen in een film verbeeldt. De film wil eveneens het debat binnen diezelfde culturen stimuleren.
Arte France Cinéma en CineMart hebben met het in het leven roepen van deze Awards als doel het ondersteunen en promoten van ontwikkeling en productie van onafhankelijke films. Na het vertrek van Simon Field was een herschikking binnen de programmaredactie noodzakelijk. Het team van zes programmeurs beheert nu eigen researchgebieden, draagt zorg voor balans binnen de eigen secties en het programma als geheel.
Ook zetten zij een persoonlijker handtekening met gemotiveerde filmbeschrijvingen voor de catalogus en festivalwebsite. Sommigen spraken zelfs van een uitzonderlijk sterke competitie. De film die het meest de tongen in beweging bracht was wel 4 , het radicale, overdonderende debuut van Ilya Khrzhanovsky. Ook kan een competitie instrumenteel zijn in de aandacht voor korte film in het algemeen.
Zoals de competitie voor lange films verbonden is met de sectie Sturm und Drang, zo communiceert de competitie voor korte films met het programma Short Films. Om in aanmerking te komen voor de competitie diende de film niet langer dan dertig minuten en minstens een internationale première te zijn. Het is al even logisch voortgekomen uit het nu voormalige Hoofdprogramma Speelfilms. Als handreiking aan de bezoekers en ter profilering van het festival vestigt Sturm und Drang nadrukkelijk de aandacht op het nieuwe, vernieuwende, jonge, onaangepaste en toekomstgerichte in de actuele cinema.
Nieuwe ideeën. Nieuwe vormen. Nieuwe namen die hier of eerder dit jaar op andere internationale filmfestivals voor het eerst van zich deden spreken. Ze maken films die de gevoelens van een nieuwe generatie vertolken en ze laten zich daarbij door geen enkele conventie beteugelen. Alleen daarom al verdienen ze onze volle aandacht. Cinema Regained Naast het vieren van artistieke kwaliteit en vernieuwing in het maken van film is de politieke, maatschappelijke en historische interesse van het International Film Festival Rotterdam sinds de oprichting een van de motieven in de programmering.
Samengesteld door de directeur en de programmeurs, leverde een selectie van 62 speelfilms en documentaires, van zowel beginnende en ervaren filmmakers ondermeer: één publieksfavoriet; 15 wereldpremières, 8 internationale, en 8 Europese premières; 10 films gesteund door het Hubert Bals Fonds en 7 films die ooit gepresenteerd werden als project op de CineMart. Het ging over misdaad en wraak; over water en wijn; individuele waanzin en seksuele integriteit; terreur en fanatisme; over de kinderen en het landschap.
Het weer zeer goed gewaardeerde, veelzijdige programmaonderdeel dat zich richt op de levende geschiedenis van de film, omvatte veel documentair werk over film en filmmakers. Tot de hoogtepunten van het IFFR moeten de vertoningen van zeven films van de vergeten Japanse regisseur Uchida Tomu gerekend worden. Het is misschien wel het helderste en meest welomschreven onderdeel van het festival. In dit onderdeel is alleen plaats voor die moderne cineasten die hun sporen hebben verdiend.
Die niet zomaar eens een opmerkelijke film hebben gemaakt, maar een reeks belangwekkende films die aantoonbaar van invloed zijn op de actuele filmgeschiedenis. Niet zomaar beroemd- Een bescheiden, maar prikkelend en populair bijprogramma. Bijeengebracht onder de titel Rotterdämmerung behelsde het films bedoeld voor wanneer de schemer over de stad gevallen was, en waarin de genres van het spook-, horror- en toekomstverhaal op eigenzinnige, verrassende wijze gebruikt werden door filmmakers.
Filmmakers als Serik Aprymov die in zijn eentje de cinema van Kazachstan een internationaal gezicht gaf of de Amerikaan James Benning die het schilderkunstige in de film opnieuw definieerde of Wong Kar-wai die vanuit Hong Kong Orson Welles naar de kroon steekt. En het festival kan hier de vrijheid nemen en uiteraard verdedigen om nieuwe meesters aan de canon toe te voegen als de Duitsers Angela Schanelec, Oskar Roehler en Fred Kelemen.
Ook festivalfavoriet Miike Takashi was vertegenwoordigd, twee maal zelfs. De film wordt later dit jaar in de Nederlandse bioscopen uitgebracht. Filmmaker in Focus: Jevgeni Joefit Het programma Short Films was in om redenen van profilering iets kleiner dan voorgaande jaren. Deze tendens hopen we in komende jaren door te trekken. Als voortdurend enfant terrible en non-conformist begint hij in de nadagen van het communisme binnen de Russische cinema zijn carrière met het maken van korte films.
Als een ware renaissancekunstenaar maakt hij films, schildert, fotografeert en ontwikkelt het necrorealisme, een eigen artistiekfilosofische stroming. Samen met andere kunstenaars protesteert hij tegen het establishment. Hij volgt filmlessen van de Russische gigant Sokoerov maar door het uiterst idiosyncratische en kunstzinnige karakter van zijn werk is het moeilijk dit gefinancierd te krijgen. Dit heeft inmiddels het vinden van financiering in eigen land vergemakkelijkt.
Filmmaker in Focus: Benoit Jacquot Artist in Focus: Anri Sala Benoit Jacquot behoort met onder meer Philippe Garrel en Jacques Doillon tot de generatie die aanvankelijk in de schaduw van hun illustere voorgangers van de nouvelle vague een plaats zochten. Hij is een altijd zelfverzekerd filmmaker die zonder zekerheden en vooringenomen standpunten kan, intelligent zonder zichzelf op de voorgrond te dringen — als er iemand naar voren wordt geschoven dan zijn het de actrices die zijn muzen zijn.
Zijn uiteenlopende oeuvre behoort inmiddels, zoals Kent Jones in de catalogus schreef, tot de ontroerendste van de moderne cinema. Steeds meer beeldende kunstenaars hanteren de filmcamera en refereren naar de cinema. De FransAlbanees Anri Sala maakt eenvoudige korte films en video-installaties waarin de directe, onversneden opname een opvallende stijlfiguur is. Hij tast ook systematisch de grens af tussen licht en duister.
Minimal cinema? Bewegende fotografie? Maar ook in de Screen Tests-expositie dook hij op. En Sala speelde ook, voor het eerst binnen zijn respectabele lijst van exposities, met de bijzondere context van een groot filmfestival.
Grote TietenHdModel-Tieten. ThuisEerste KeerHdTiener.
Home Homo goede vriend. Deze zomer ben ik op het strand geweest met een vriend van mij.
Tantra massage wikipedia nederlandse seks filmpjes grote dikke kut neuken 30 euro vacuum tieten kale tiener kutjes. Hoe weet u of u aan het daten bent een loser neuken zuid holland spuitende oude vrouwen grote dildo in kut gratis neuken in groningen Proudly powered Tepels afzuigen dikke vette hoeren solomiosex gratis squirt films curvy oekraïens pijpbeurt in steenwijk by WordPress Feest cam meisjes doggy style in langedijk geile natte vrouwen erotische massage gelderland sexclub nieuwegein tepels strelen.
De twee leken geen genoeg van elkaar te krijgen.
Nick en Lins Een sauna voor de zomer.
De sperma die hij in haar anus heeft gespoten druipt er uit. Meest bekeken gratis grote kut, sex filmpjes kijken.
Vader en moeder vonden het wel spannend om hun seks partij eens op te nemen. Get the Flash Player to see this player.
Geile rijpe vrouw neuken op de bank.
RSS Feed Login. Post a Comment.
Verschil tussen dating en het hebben van een vriendje kut vol plassen escorts zeeland grote kut vingeren gangbang in nederland.
Als jij je afvraagt of jij dit ook zou moeten doen dan kom je na het lezen van dit hoofdstuk er vanzelf wel achter. Anaal spoelen, welke mensen doen dit eigenlijk?
Jump to navigation.
Iedereen heeft een bepaalde voorstelling van zijn of haar eerste keer.
Je bent nu hier: voorpagina » forum.
In meerdere standjes geven de grote lullen haar een dubbel penetratie 2. Gratis Sex, Porno films met o.
XXX Sex Japanese.
Komt Hiske 34 weer eens te laat op het schoolplein omdat ze zo nodig eerst een potje moet masturberen. Jump to navigation.
Fans van de Spice Girls wisten al die tijd al dat er twee meisjes uit de immens populaire groep wat beter met elkaar konden opschieten dan de anderen. De vraag is maar of Halliwell en diens echtgenoot ermee zullen kunnen lachen, met een reünie voor de deur.